Thursday, August 25, 2011

Quoted by Hamba Allah

• Siapakah wanita cantik itu ?
  ✔ Dia melukis kekuatan melalui masalah .


        ✔ Dia tersenyum saat tertekan .
    ✔ Dia tertawa saat hati sedang menangis .

Dia tabah saat dihina .
Dia mempersona kerana memaafkan .
          ✔ Dia mengasihi tanpa balasan .
   ✔ Dan Dia bertambah kuat dalam doa dan pengharapan Ilahi .

Jadilah wanita cantik itu :)
Kerana dunia baginya adalah rumah sementara menuju ke akhirat :)






---------------------------------------------------------------------------------------------


" maaf , baki anda tidak mencukupi untuk membuat panggilan "

• kita sering saja mendengar perkataan ini daripada operator telefon apabila 
kita kehabisan kredit ..cuba kita bayangkan . suatu hari , satu suara berkata kepada kita :

“ maaf , pahala anda tidak mencukupi untuk membolehkan anda masuk ke syurga”





-------------------------------------------------------------------------------------------


:: DOA DUDUK ANTARA 2 SUJUD ::

Pernah hayati? atau baca terlalu laju sampai tak sempat nak fahami maksudnya?


            ✔ Rabbighfirlii (Tuhanku, ampuni aku)


         ✔ Warhamnii (sayangi aku)

     ✔ Wajburnii (Tutuplah aib-aibku)

                ✔ Warfa’nii (Angkatlah darjatku)

     ✔ Warzuqnii (Berilah aku rezeki)

                  ✔ Wahdinii (Berilah aku petunjuk)


Wa’Aafinii (Sihatkan aku)

          ✔ Wa’fuannii (Maafkan aku)


...subhanallah indahnya :)
Doa yang bermakna bagi seorang yang bertauhid~~





-------------------------------------------------------------------------------------------



dengan mengeluarkan kata kata agama ,
tidak semestinya aku seorang ustazah .

labuhnya tudung ku ,
tidak semestinya aku seorang yang alim .

dengan menasihati orang lain ,
tidak pula bermaksud aku ini adalah orang yang sebaik-baiknya .

aku cuma insan biasa ,
yang mempunyai keinginan seperti kamu .

cuma aku berkongsi ,
apa yang aku pelajari dan apa yg aku tahu .

dan mengingati diri sendiri ,
supaya menjadi lebih baik (◕‿-)




----------------------------------------------------------------------------------------------



Kata bintang: 'Aku malu pada bulan. Bila mentari hilang dia muncul beri sinaran.

Kata bulan: 'Aku malu pada bintang-bintang. Walau terlalu jauh tetap bersinar beri panduan orang yang sesat di lautan.


Kata manusia: 'Aku malu pada PENCIPTA BULAN dan BINTANG. Walau seberapa banyak cahaya DIA berikan, aku tetap sesat hilang arah tujuan' 



Astagfirullahal 'azim............................................. T_T




________¶¶¶¶¶¶¶
______¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
_____¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
____¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
__.¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
__.¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶___(¯`
´¯) ─────────█─█
_¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶____`•.¸.•´-
████──█──█─█
¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶______¶¶¨¨¨¨
█──█──█──█─█
¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶_________¶¶¶¨¨¨¨
████──█──█─█
¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶________¶¶¶¶¨¨¨¨
───███████─█
¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶_____¶¶¶¶¶
¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶___¶¶¶¶¶¨¨ Yaa ALLAH ..
¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¨¨ Sesungguhnya aku lemah
¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¨¨ tanpa petunjuk-MU
¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¨¨ aku buta tanpa bimbingan-MU
¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¨¨¨¨ aku cacat tanpa hidayah-MU
_¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¨¨¨ aku hina tanpa Rahmat-MU
__¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
__¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
__¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
___¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
____¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
_____¶¶__¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
___¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶__











psstt.... renung - renungkan dan selamat beramal ! ♥,♥

No comments:

Post a Comment