Tuesday, May 31, 2011

Besties Sites - Dressing Page yang Memang Best

Assalamualaikum...

ehem.ehem..nak citer sket pasal hobby baru neh..uyh,haritu dok sakan like2 page besh kat fb tetibe terjumpe la satu page,online butik cenggitu la.. ce korang check page neh -

at that moment,diorang neh tengah wat contest mix & match yang memerlukan contestant menggunakan application kat website neh - 




bila dah try tengok..fuhh memang best betol.kita boleh main tukar2 baju mcm zaman kanak2 dolu2 tuh. cuma dolu2 kita guna patung kertas la tapi this time through online laa..heheheh. seyes memang best. rase cam ada bakat lak jadik designer..kihkihkih..ce la usha2. ne tau boleh tersingkap habis segala bakat terpendam yang korang x sodar tu kan..heh..

one of my style.hee

another one - we rock bebeyh <3


p/s: enjoy yourself! ohh, ada lagi satu page besh cenggini - ce tekan
sini .

Monday, March 28, 2011

In a Blink of an Eye -Popet2

Coret-coretan ni bukanlah untuk menunjuk perasaan(kununnya ganas ala-ala di semenanjung arab in writing version) apatah lagi nak mengamuk dan memaki hamun (ala-ala inche along mau mintak hutang =,='). Ayat-ayat kusam lagi basi neh sekadar mahu memberi peringatan dan berharap agar si pembaca mendapat input dan output yang sepatutnya dan sewajarnya. Kalau terasa nak marah,ingatlah..x elok mare2 nanti cepat tua.sedor2 lah diri ye.

Ohh makhluk yang namanya MANUSIA...janganlah kome2 ni idop kt dunia asyik amek profession dok jual ikan(selfish) je ye..cecube ler tukar kerja lain..banyak lagi bidang yang lagi hebat melotup-lotup daripada yang satu neh. haii,,,ape ke masalahnye la yang namanya MANUSIA neh.
Kekite neh hidop bermasyarakat;manusia dengan manusia bukannye dalam gua dengan kelawar dan segala bagai haiwan yang seadik-beradik dengannya.Dalam menerima kenalah memberi juga.Salah lah sudah konsepnye kalau asyik dok menerima aje.Sampai bile ye wahai yang namanya MANUSIA?Bak kata pepatah melayu,orang memberi kita menerima,orang berbudi kita berbahasa(lebih kurang cenggini la kot bunyi nye). Ini tidak..dahla dok menerima memanjang..berbahasa nye pon tidok..haii,,apela nak jadi ye wahai yang namanya MANUSIA.

Ohh makhluk yang namanya MANUSIA...kenapalah kome2 ni asyik terasa-merasa hati memanjang.Cube la terasa jantung ke terasa limpa ke...ini tidokk.suke bena dengan hati tuh.kalau nak hidop aman damai sejahtera bahagia dan berkat neh yang namanya MANUSIA,kena berdasarkan rational bukannye emotional. Tak perlulah diambil sesuatu perkara tuh dengan terlalu serius..tak jadi kalau macam tuh.PERCAYALAH cakap hamba yang hina ini.Kalau yang namanya MANUSIA neh masih terus-menerus bersikap cenggitu,memang..memang namanye tuh tak paham bahase..dan tak semua yang kita suka elok dan baik untuk kite..kadangkala,Allah beri sesuatu hanya untuk menguji..Cabaran dan dugaan..alah,biasa la tuhh.Tak extreme la kalu senang-lenang semedang..en en en?

Jadi,sebelum berakhir episod In a Blink of an Eye-Popet2 neh..teman mau ler mintak maap kalu terkasar bahase ye.kalau ade yang terasa hati tu,alhamdulillah..itu maknanye masih ade Iman di hati tuh untuk merasa tegur-teguran sesama MANUSIA neh..semoga berjumpa lagi.(kalau masih ade yang nak jumpa)

WALLAHU'ALAM.

Tuesday, February 1, 2011

New Semester!

Assalamualaikum...


wah,nampaknye blog sy ni semakin bersawang sbb da lama kowt x menjenguk.lagi pun baru masuk new semester..so,agak huru-hara la jugak hidup.huhu.. and bukan ape..cuma x sempat and no modal nak berceloteh..(it just an excuse or reason?)huurrmm... 


well,recently sy baru dpt assignment pasal excuse and reason neh..to be exact,kena wat perbezaan between the two..haish,,sbnrnye time mula2 dapat assigntment neh, asyik dok terpikirla amende nye la yg sir beria suruh wat neh..aiyoo,,excuse?reason?bkn sama and lebih kurang je ke maknanya..huh.pikir punya pikir.. research punya research (research la sangat~)akhirnya nmpak la jugak perbezaan nye..mestila beza!cuba tengok bebetol,ejaannya kan berbeza..hoho.bole ke bagi sir jawapan tuh..?(nak kena debik? ;D)hehe.


then,excuse bila di translate ke bahasa melayu menjadi alasan dan reason pula ialah sebab..ermm..ada nampak beza x?hehe..;) excuse is something which can be true or not.sometimes excuse also is used to make something look okay-everything-is-fine but the fact is terrible..huhu.contohnya kan,kalu kita datang lambat ke kelas dan cakap kat cikgu sebab tertinggal bas,it is totally excuse.kenapa?yela..siapa suruh bangun lambat.kan dah tertinggal bas.actually, alasan je tuh..kita boleh adjust timing naik bas = bangun awal dapat bas pertama..betol x?huhu..okay,ermm..satu hari tu,kita punya la bangun awal sebab kate kene adjust timing kan,tapi tetap jugak datang lambat sebab bas rosak tengah jalan plak.aii,,,ape la nasib ye.jadi kita pon cakap kat cikgu bas rosak tengah jalan..nak dibuat cerita,distance antara sekolah dan rumah tu jauh bebenor.huh.patah kaki kalu jalan.hehe..so,itu adalah satu sebab kenapa kita datang lambat ke sekolah..in fact, kita x boleh nak expect bas tu nak rosak.betol x?so,,reason is something that explain a situation..almost all reason can be counted as true.huhu..doa-doa la cikgu boleh terima.hee~


jadi, adakah sy memberi alasan ataupun sebab?huhu..lu pikir la sendiri..hihi ;D
Wallahua'lam~